środa, 3 grudnia 2014

Tiulowe pompony

   



W zeszłym roku organizowałam wieczór panieński mojej bratowej. Udekorowałam dom pomponami zrobionymi z kolorowych serwetek. Wyglądały pięknie, ale były bardzo pracochłonne.
Zawsze bardzo podobały mi się pompony z tiulu, ale serwetki wydawały mi się wtedy prostszym rozwiązaniem.
Nic bardziej mylnego.
No więc jak zrobić pompon z tiulu?

Do wykonania moich pomponów kupiłam tiul  dekoracyjny na rolce. Szerokość 30 cm, długość 9 m.
1 rolka wystarczy na 1 pompon o średnicy nieco większej niż 20 cm.
Wybrałam kolor biały, błękitny i miętowy. W internecie jest ogromny wybór kolorów.
Próbowałam kilka metod wykonania pomponów, ale tradycyjny okazał się najlepszy. Pompony były najrówniejsze.
Trzeba wyciąć z tektury 2 koła z otworami w środku. Najlepiej jak będą przecięte.
Koła składamy razem i owijamy tiulem.
Najładniejsze pompony wychodziły kiedy rozkładałam tiul na powierzchni zewnętrznej i ściskałam w środku koła. Trzeba się trochę postarać :)
Kiedy tiul był już nawinięty lekko nacinałam grzbiet kółka, żeby dostać się z nożyczkami pomiędzy dwa koła. 
Żeby pompon się nie rozchodził przykryłam go ciężkim talerzem i rozcinałam.
Po rozcięciu włożyłam pomiędzy dwa koła wstążkę tak żeby obwiązać pompon w środku.
Zawiązałam na supeł i ścisnęłam wstążkę, jednocześnie zsuwając talerz. 
Na końcu trzeba pompon trochę rozciapierzyć i ułożyć. 




    
jak zrobić pompon z tiulu
Jak zrobić pompon z tiulu tutorial.
                              


Pompony z tiulu
                               




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz