niedziela, 7 grudnia 2014

Przepis na Włoskie ciasteczka cantucci

Kilka lat temu dostałam od mojej teściowej przepisy w formie pojedynczych karteczek. Jest ich  całe mnóstwo. Podzielone są na różne sekcje. Niestety nie wiem dokładnie jak nazywa się seria. Prawdopodobnie : Szybko, łatwo, smakowicie, ale pewności nie mam.
W każdym razie wśród tej ogromnej ilości fajnych przepisów znalazłam takie, które powtarzam od kilku lat.
Jednym z nich jest przepis na Włoskie sucharki z migdałami.
Ciasteczka robi się dziecinnie prosto, a do tego są bardzo fajnym dodatkiem do kawy. 

Przepis:

1/2 pomarańczy, 1/2 cytryny
3 jajka, 15 dag cukru
1 torebka cukru waniliowego (jak mam to dolewam odrobinę ekstraktu z wanilii)
45 dag mąki
1-2 łyżeczki proszku do pieczenia
25 dag łuskanych migdałów (można kupić gotowe lub zalać migdały w skorupkach wrzątkiem, odczekać kilka minut  i wyłuskać)



    Cytrynę i pomarańczę umyć i zetrzeć z nich skórkę oraz wycisnąć sok.
Jajka z cukrem i cukrem waniliowym utrzeć na gładką masę. Dodać do nich skórki z owoców i sok.
    Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia (ja daję 2 łyżeczki) i rozprowadzić w masie jajecznej.
Całość zagnieść i dodać migdały w całości.
    Z ciasta uformować kilka wałeczków o średnicy około 3 cm i ułożyć je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Wałeczki spłaszczyć ręką.
     Piec w piekarniku na 180 stopni przez około 35 minut aż wałeczki się lekko zarumienią. Po tym czasie wyjąć wałeczki z piekarnika i pokroić w kromeczki szerokości 1 cm. Wrzucić je spowrotem na blachę i piec 10 minut, aż staną się chrupiąc (a właściwie to twarde)



Mój mąż uwielbia te ciasteczka, dlatego zawsze robię je w okolicy świąt.



Oryginalny przepis na ciasteczka z migdałami

Migdały pozostawione na kilka minut w wrzątku
 wprost wyskakują ze skórki.


Tak wyglądające wałeczki  kroimy na 1 cm kawałeczki
i pieczemy przez kolejne 10 minut.


przepis na ciasteczka z migdałami
Włoskie cantucci gotowe do jedzenia :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz