czwartek, 21 marca 2019

Jak zrobić jajka malowane farbami kredowymi

Hej, jeśli lubicie takie raczej skromne dekoracje w domu, to mam dziś taka propozycję. Są to bazy jajek z Woodouts! malowane farbami kredowymi z Renesans i udekorowne wzorami z masek AB Studio. 
Wykonać takie dekoracje jest bardzo prosto, trzeba jednak mieć kilka drobiazgów. 
Gąbkowy wałeczek do malowania przydaje się bardzo, pomaga ładnie, równomiernie nanieść farbę na powierzchnię jajka.  Farba, której użyłam jest dość gęsta i budyniasta, wymagała lekkiego rozcieńczenia przed malowaniem. Aaaa no i na sam początek użyłam podkładu, a dopiero na niego malowałam farbą. 

W celu zrobienia takiego ładnego wzorku niektórym wystarczy wyobraźnia i wprawiona ręka, ale nam  mniej uzdolnionym malarsko przydają się szablony / maski.
Układamy szablon na naszym jajku, czy innym przedmiocie do ozdobienia tak jak nam się podoba. Dodatkowo dobrze jest przykleić szablon na przykład taśmą malarską, żeby się nie przesunął w momencie robienia wzorku.    

Na dużym jajku wzór robiłam gąbką i białą farbą, a na małych pastą modelującą i szpachelką.













1 komentarz: