poniedziałek, 19 października 2020

Ozdoba świąteczna w postaci zimowej czapki

 Hej, 

Ostatnio tworzę trochę takimi zrywami.  Gdy mam czas powstaje więcej moich scrapbookingowych kartek i prac na bazach z płyty hdf, a gdy czasu braknie zapada cisza.  

Ostatnie kilka dni zaowocowało pracami związanymi z zimą i świętami Bożego Narodzenia. Marzą mi się w tym roku piękne ręcznie robione zawieszki na choinkę i pierwszą taką mogliście zobaczyć tu na blogu wczoraj. 

Dziś z kolei pokażę Wam fajną dekorację do postawienia na kominku, parapecie lub do powieszenia. 


Tę Zimową czapkę wykonałam na dwuczęściowej bazie z Woodouts.  Taka dwuczęściowa baza bardzo ułatwia ozdabianie. Można na przykład osobno pomalować lub obkleić plecki i osobno przygotować ramkę.  Tak też zrobiłam w przypadku tej czapeczki.

Zaczęłam od odrysowania kształtu czapki z plecków na papierze we wzory swetra zrobionego na drutach. Wycięłam to co odrysowałam i przykleiłam klejem do papieru. Następnie odrysowałam kształt ramki i również przykleiłam tyle, że tym razem do ramki bazy Czapka zimowa. 

Następnie, żeby podkreślić granice ramki, uwydatnić kontury wytuszowałam wewnętrzne i zewnętrzne krawędzie obklejonych papierem elementów. Kiedy byłam zadowolona z efektu, przy pomocy gel medium skleiłam obie części bazy ze sobą.  Żeby mieć pewność, że dobrze się skleją docisnęłam je do siebie metalowymi klamrami. 

Kiedy wszystko ładnie się połączyło, zaczęłam wybierać dodatki do skomponowania ozdobnej dekoracji na czapce. 




Wycięłam sporo papierowych elementów o tematyce świątecznej z papierów do scrapbookingu Lemoncraft, wycięłam też gałązki świerku oraz listki ostrokrzewu wykrojnikami do papieru od LadyEdesign.  Zrobiłam też kwiatki z papieru, poisencje w nutki, które pięknie przyozdobiły czapkę.

Oprócz dodatków papierowych, dodałam do kompozycji też suszone plastry pomarańczy, koronki, malutkie szyszki z modrzewia i łyżwę z Wooduts. Na sam czubek czarki, nieco poniżej pompona przykleiłam soczyście czerwoną kokardę, również z papieru. 

Mam już pomysł na kolejną świąteczną ozdobę i bardzo chcę zrobić wreszcie dla Was nowy film na YouTube. Ostatnio rzadko tam bywam niestety, ale obiecałam sobie, że w tym tygodniu będzie już film. 



czapka baza do ozdabiania z Woodouts
Czapka zimowa - dwuczęściowa baza do dekorowania z płyty hdf

Zawieszka na choinkę
Łyżwy- element dekoracyjny z płyty hdf


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz