poniedziałek, 8 czerwca 2015

Postępy w ogrodzie

Przegląd ziół




Wczoraj cały dzień słońce przeplatane deszczem. Wiosenny kapuśniaczek w niczym mi nie przeszkadzał, a właściwie wprowadził jeszcze fajniejszy ogródkowy klimat. 
Przejrzałam swój tegoroczny nabytek książkowy "Rok w ogrodzie", książkę z licznymi poradami i pięknymi zdjęciami. Postanowiłam zrobić przegląd moich ziół, bo wreszcie można powiedzieć, że zaczęły rosnąć na całego. 






Książka się przydaje. Mięta pieprzowa wygląda na pierwszy rzut oka zupełnie jak melisa i chociaż zapach zdradza różnice w oczywisty sposób,dość łatwo je pomylić.

zioła


zioła w ogrodzie


Macierzanka
Tymianek czyli macierzanka

liść szałwii
Szałwia



Na mojej podwyższonej, drewnianej rabacie rośnie też szałwia, tymianek, sałata, oregano...
Już kiedyś pisałam, że taki kącik z ziołami był moim marzeniem, a teraz kiedy rośliny wreszcie zaczynają przyrastać, marzenie nabiera ostrości. 


szałwia




Cieszę się, że zdecydowałam się na uprawę warzyw w skrzyniach. Ścieżki wyłożyłam agro-włókniną dzięki temu w warzywniku jest czysto. Nawet podczas deszczu nie brodzę w błocie. Pielenie też jest łatwiejsze. Moje skrzynie mają 30 cm wysokości i może to wydawać się niewiele, ale plecy i nogi bolą znacznie mniej, gdy nie trzeba się schylać do samej ziemi. Czasem nawet siadam na jednej skrzyni i pielę w stojącej obok :). Tak więc jak na razie same plusy.

warzywa w skrzyniach
Rzodkiewka










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz