sobota, 14 listopada 2020

Kwiatki ręcznie robione z pianki foamiran

 Bardzo lubię robić kwiatki z papieru oraz foamiranu, relaksuje mnie to. Formowanie kwiatków to takie zajęcie dodatkowe do oglądania serialu lub filmu, podobnie do wycinania elementów z papierów do scrapbookingu. Takie sympatyczne, ale trochę mechaniczne jak już opanuje się technikę i wie co trzeba robić.

Pokażę Wam proste do wykonania kwiatki. Nie musicie do formowania używać żelazka, czy dłutek wystarczą Wasze sprawne dłonie. 

Moje kwiaty zrobiłam z foamiranu irańskiego w kolorze jasnego różu. 


Kształt kwiatka wycięłam wykrojnikami Lady E Design flower 9 . Cieniowanie zrobiłam kredkami Gelatos w kolorach Grape oraz Buble Gum. 

Kwiatek jest pięciopłatkowy, dla ciekawszego efektu pocieniowałam 3 płatki kredką fioletową, a dwa pozostałe różową.  Nie używałam żadnych specjalistycznych gąbek do tuszowania, pocięłam zwykły zmywać na małe kawałeczki i nimi nadawałam kolory na piance. 





Kwiatek składa się z trzech warstw, dwóch dużych i jednej małej. Środki w kwiatkach to gotowe plastikowe koszyczki i dodatkowo w sam środek wklejony jest duży koralik. 

Ciężko będzie mi opisać u sposób formowania płatków. Najlepiej zobaczycie wszystko na filmie, na którym też opowiadam o tym co robię krok po kroku. 

W każdym razie jednak spróbuję coś Wam tu opisać.  Warstwę kwiatka po wytuszowaniu trzeba złożyć, w taki sposób, że wszystkie kwiatki składają się w jeden kształt.  Następnie trzeba złapać te złożone płatki dwoma dłońmi, palcem wskazującym i kciukiem i wyginać. 

Uformowane w ten sposób kwiaty mają bardzo przestrzenny wygląd, a płatki są mocno uniesione do góry. 

Kiedy wszystkie warstwy mam gotowe, kleję je klejem na gorąco. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz