czwartek, 21 maja 2015

Jak zrobić album z kopert

Mini album z kopert





Witajcie :)



    Dziś coś co niesamowicie spodobało mi się, kiedy zaczęłam swoją przygodę ze scrapbooking, czyli mini album z kopert. Pomyślałam, że może nie macie jeszcze pomysłu na prezent na Dzień Matki i to może okazać się dobry pomysł.
    Wykonanie kopertowego mini albumu nie jest bardzo trudne, ale jest pracochłonne, dlatego lepiej zabrać się za to troszkę wcześniej.




envelope mini album









Mój album składa się z 6 kopert DL 
A teraz krok po kroku jak go zrobić

.
1. Sklejamy koperty.
2. Dzielimy kopertę na dwie części, mniejszą i większą.
3. Odcinamy końce kopert z obu stron.
4. Koperty sklejam taśmą, dzięki temu album jest mniej sztywny. 
Taśmę doklejamy kilka milimetrów od krawędzi koperty. 
5. Sklejamy całość, tworzy się taki jakby akordronowy grzbiet.


envelope mini album


6. Przycinam rogi zaokrąglaczem, nie jest to konieczne, po prostu tak mi się bardziej podoba.
7. Sklejone taśmą koperty mają krótszą część luźną, dlatego trzeba dokleić ją do tej dłuższej klejem.
8. Ja moje koperty wytuszowałam. Jeśli nie przeszkadza Wam ich biały kolor lub macie inny fajny nie musicie tego robić.
9.  Odcięte końcówki koperty rozkładamy, dzięki temu pojawiają się dwie kieszonki. Jedna na wewnętrznej krótszej części, druga na głównej długiej kartce.

scrapbooking mini album



Teraz zostało już przyklejenie ozdobnych papierów.
10. Docinamy Papier w trzech wielkościach. Ja docięłam o 4 milimetry mniejszy niż wymiar albumu, dzięki temu tworzy się ramka. 
Na tym można by zakończyć, ale jeśli chcecie możecie dorzucić jeszcze kilka szczegółów.
11. W głównej dużej kieszonce albumu wycinamy półkole. Otwieramy kieszonkę i w środek wklejamy kolorowy papier.
12. Do każdej z kieszonek możemy włożyć zdjęcie, jakieś zapiski lub coś innego, co przyjdzie Wam do głowy. 


scrapbooking album z kopert



Tak wyglądają kieszonki.

mini album scrapbooking






Jeśli podoba Wam się kurs zapraszam do pozostawienia komentarza :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz