poniedziałek, 30 marca 2015

Ciasteczkowo

Witajcie :)





Dziś dwa tematy.

Po pierwsze kartka na szybko, na wyzwanie diabelskiego młyna. 
Po drugie kruche wielkanocne ciasteczka. 








Kartka na wyzwanie. Nie mogłam się oprzeć, zdjęcie inspiracja było w tak pięknych kolorach. Czy udało się zachować kolorystykę? Oceńcie sami.











Kruche ciastka do stempli



A teraz ciacha...


Przepis na kruche ciasteczka do stempli pochodzi ze strony Durszlak.pl i jest dziecinnie prosty.

  • 250 g mąki pszennej
  • 125 g cukru pudru ( albo jak w moim przypadku drobnego cukru do wypieków
  • 125 gr zimnego masła
  • 1 jajko
  • 1 strąk wanilii ( ja dałam saszetkę cukru waniliowego) 
Cukier wymieszać z cukrem waniliowym. Mąkę przesiać na stolnicę i wkroić do niej masło. Ja pokroiłam masło na niewielkie kawałki, po czym całość zaczęłam razem z mąką kroić nożem. To jest sposób mojej mamy i przyznaję, że bardzo dobry. 

Rozdrobnione masło palcami porozcierać z mąką, aby powstały grudki. W środku zrobić wgłębienie, wbić jajko i posypać cukrem. Całość zagnieść i uformować kulę. Włożyć do lodówki, najlepiej na godzinę, albo do zamrażalnika na krócej. 

Ciasto rozwałkować na około 3-4 mm. Do foremek nie musi być grube, ale do stempli lepsze jest troszkę grubsze, żeby można było dobrze odbić wzór.

Piec w temp 190 stopni przez około 10 do 15 minut. Ja nastawiam piekarnik na 12 i po upływie tego czasu sprawdzam czy potrzeba im więcej leżakowania w piekarniku. Trzeba uważać bo łatwo się przypalają. 







 Kiedy mój mąż zobaczył te kolorowe foremki i stemple zapytał czy teraz zamierzam uprawiać Scrapbaking :)








A tu ciacha na wynos dla mojej mamy :)

 





1 komentarz:

  1. prześliczna kartka :) a ciasteczka wyglądają mega apetycznie :)
    co do naklejek z mojego LO to wszystko, czego używałam jest z Kolorowego Jarmarku :) w filmiku w opisie znajdziesz listę, a na blogu Jarmarkowym (http://kolorowyjarmark.blogspot.com/) są podlinkowane miniaturki :)

    OdpowiedzUsuń