poniedziałek, 9 marca 2015

Babeczkowa niedziela

    


     Wczorajszy dzień spędziłam robiąc babeczki i spotykając się z babeczkami :)
Jak co roku wszystkie kobiety z mojej rodziny spotkały się na kawie i cieście u mojej mamy. Postanowiłyśmy oszczędzić naszym Panom "zachodu" z rozwożeniem kwiatów i zebrać się w jednym miejscu razem. Przy okazji ten wieczór stał się nie tylko babski ale też rodzinny.  
    Jak zawsze zaserwowałam miłym gościom jogurtowe babeczki. Nie wyróżniały się niczym szczególnym w smaku, ale +10 do wyglądu dodały im kwiatowe papilotki. Mój mały synek wręczający kwiatowe babeczki wszystkim ciociom był po prostu rozbrajający. 
    Przepis na jogurtowe babeczki pochodzi ze strony Moje wypieki, z której bardzo często korzystam i szczerze polecam. 


  • 125 g naturalnego jogurtu
  • 75 g roztopionego masła
  • 2 duże jajka
  • skórka otarta z jednej cytryny
  • 150 g mąki pszennej
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  •  125 g drobnego cukru do wypieków
    


    W misce wymieszać jogurt, jajko, masło i skórkę z cytryny. Mąkę przesiać z solą, cukrem i sodą i dodać do mokrych składników. Wymieszać do uzyskania gładkiej masy. Ja używam zawsze miksera, choć w przepisie jest instrukcja żeby mieszać rózgą.
Ciasto rozłożyć do foremek z papilotkami i piec w piekarniku na 170 stopni przez około 30 minut. 
Do środka mojej babeczki włożyłam kawałeczek truskawki. 




jogurtowa muffinka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz